[ Pobierz całość w formacie PDF ]

razu zapowiedziały bojkot. Fakt sprzeda\y firmy o szeroko komunikowanych wartościach
koncernowi znanemu z zupełnie odmiennego stanowiska wobec testowania produktów na
zwierzętach i potępianego za nieetyczne postępowanie, pozostaje co najmniej kontrowersyj-
ny. Body Shop zarzeka się, \e przejęcie nie zmieni polityki przedsiębiorstwa w stosunku do
problemów etycznych, sÅ‚ychać te\ gÅ‚osy, \e mo\e to L Oréal wezmie przykÅ‚ad z mniejszego
partnera i przyjmie jego filozofię. Na zarzuty o nieetyczność sprzeda\y firmy Roddick odpo-
wiada, \e je\eli potentat w Å›wiecie przemysÅ‚u kosmetycznego, którym jest L Oréal, chce na-
uczyć się od jej przedsiębiorstwa jak prowadzić etyczny biznes, jak pomagać biednym i za-
pewnić im pracę  to jest to pozytywny sygnał.
Jeśli głównym atutem Body Shop były wartości, które stanowiły podstawę działalności
oraz rozwoju przedsiębiorstwa i równocześnie skłoniły klientów do wyra\ania własnych po-
glądów poprzez zakup tych, a nie innych produktów, to wiarygodność firmy wydaje się za-
- 3 -
gro\ona. Tylko w wypadku zmiany polityki koncernu, gdy ten udowodni, \e pragnie działać
zgodnie z zasadami etycznymi, istnieje szansa, \e klienci nie odwrócą się od tego, w co kie-
dyś uwierzyli i co było dla nich największą wartością i wyró\nikiem Body Shop.
Literatura:
1. G.D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, Warszawa 1999, s. 515-
518.
2. Forum odpowiedzialnego biznesu.
- 4 - [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szkla.opx.pl
  •