[ Pobierz całość w formacie PDF ]

40
If you look at it from my point of That's not exactly how I look at it.
view. . . From my perspective. . .
I'm afraid I had something different in I'd have to disagree with you there.
mind. I'm afraid that doesn't work for me.
4.4.2. Pytania sprawdzające
Odpowiadając na pytania sprawdzisz, czy jesteś przygotowany do ćwiczeń
1. Jaka jest różnica pomiędzy zwrotami  how are you i  how do you do ?
2. Które zwroty używane są dla podtrzymania rozmowy?
3. W jaki sposób można wyrazić niezgodę z opinią rozmówcy?
4. Czym charakteryzują się zwroty stosowane przy negocjowaniu i osiąganiu kompromisu?
5. Jaka jest różnica w znaczeniu czasowników  must i  should ?
6. Jaka jest różnica w budowie pytań i pytań pozornych w języku angielskim?
7. Jakie konstrukcje gramatyczne są używane przy wyrażaniu zamiaru a postanowień na
przyszłość?
8. Które zwroty są używane w celu wpływania na postawę rozmówcy?
4.4.3. wiczenia
wiczenie 1
Do każdej wypowiedzi dopasuj Question Tag (QT) wybierając z podanych możliwości.
Przeprowadz rozmowę z innym uczniem, w której do każdego uzupełnionego zdania
rozmówca doda własną odpowiedz.
isn't it?, has he?, had they?, were you?, aren't you?, doesn't he?, do you?, is she?, didn't
you?, won't he?, did she?
She didn't watch the film last night.
It's great to see each other again.
He comes every Friday.
You're married.
You went to Tom's last weekend.
You don't like tripe.
She isn't much of a cook.
He hasn't lived here long.
You weren't invited to the party.
He'll go to university.
They hadn't visited you before.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) zorganizować stanowisko pracy do wykonania ćwiczenia,
2) odszukać w podręczniku do gramatyki zasady budowania Question Tags i ich
zastosowanie w rozmowie,
3) dopasować QT do przeanalizowanych wypowiedzi,
4) przeprowadzić dialog,
5) porównać dialog z rozmowami innych uczniów.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
41
Wyposażenie stanowiska pracy:
 podręcznik do gramatyki,
 materiały do pisania.
wiczenie 2
Uzupełnij wypowiedzi odpowiednimi formami słów w nawiasach. Podziel tekst na
osobne dialogi. Przećwicz je z innym uczniem, zwracając uwagę na właściwą wymowę
i intonację.
1. A: Why are you holding a piece of paper?
B: I (write) a letter to my friends back home in Texas.
2. A: I'm about to fall asleep. I need to wake up!
B: I (get) you a cup of coffee. That will wake you up.
3. A: I can't hear the television!
B: I (turn) it up so you can hear it.
4. We are so excited about our trip next month to France. We (visit) Paris, Nice and
Grenoble.
5. Sarah (come) to the party. Oliver (be) there as well.
6. A: It is so hot in here!
B: I (turn) the air conditioning on.
7. I think he (be) the next President of the United States.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) zorganizować stanowisko pracy do wykonania ćwiczenia,
2) przeanalizować wypowiedzi w ich kontekście,
3) uzupełnić zdania korzystając z podręcznika do gramatyki i słowników,
4) podzielić tekst na osobne dialogi,
5) przeprowadzić rozmowy odtwarzające powstałe wypowiedzi.
6) ocenić wypowiedzi swoje i partnera.
Wyposażenie stanowiska pracy:
 podręcznik do gramatyki,
 słowniki,
 materiały do pisania.
wiczenie 3
Uzupełnij luki w poniższej rozmowie wybierając jedną z możliwości a  d. Wez pod
uwagę nie tylko poprawność gramatyczną, ale także kontekst całej rozmowy. Powiedz dialog
z innym uczniem zamieniając się rolami.
A: I'm afraid I ___ your invitation.
a. can't accept
b. shouldn't to accept
c. might not accept
B: Oh, that's a pity! I'm so sorry.
A: So am I, but Bob ___ me to dinner tonight.
a. invites
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
42
b. had invited
c. has invited
B: Well, I guess you ___ out with Bob than with me.
a. had rather go
b. had rather gone
c. would rather go
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) zorganizować stanowisko pracy do wykonania ćwiczenia,
2) przeanalizować wypowiedzi w kontekście,
3) sprawdzić znaczenie słów do wyboru w słownikach lub podręczniku,
4) ustalić z innym uczniem sposób uzupełnienia dialogu,
5) ćwiczyć wypowiedzi w parze, zamieniając się rolami,
6) ocenić wypowiedzi swoje i rozmówcy,
7) porównać rozwiązania innych uczniów.
Wyposażenie stanowiska pracy
 podręcznik do gramatyki,
 słowniki,
 materiały do pisania.
4.4.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz
Tak Nie
1) odróżnić słowa i zwroty typowe dla języka mówionego od
stosowanych w języku pisanym?
2) wskazać różnice pomiędzy stylem oficjalnym, a potocznym
wypowiedzi?
3) wymienić zwroty stosowane przy zawieraniu znajomości?
4) zastosować Question Tags dla podtrzymania rozmowy?
5) wyrazić zgodę i niezgodę z rozmówca?
6) zastosować zwroty kończące rozmowę i pożegnalne?
7) stosować zwroty przydatne w negocjowaniu?
8) wskazać jak poprzez dobór słownictwa wypowiedzi można wpłynąć
na postawę rozmówcy?
9) wskazać różnicę w konstrukcji pytań i pytań pozornych?
10) wymienić zwroty potoczne uprzejme i obcesowe?
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
43
4.5. Podręczny słownik angielskich oznaczeń i komend
komponentu programu biurowego Microsoft Word
4.5.1. Materiał nauczania
Praca w firmie zagranicznej wymaga rozumienia i stosowania instrukcji i komend
oprogramowania w języku angielskim. Programy komputerów w sieci firmowej pracują
w jednolitym systemie, a poszczególne stanowiska pracy zwykle nie są wyposażone
w obcojęzyczne wersje systemu dla indywidualnych pracowników. Powszechnie
stosowanymi systemami dla komputerów firmowych są produkty Microsoft.
Arrange All
Use the Arrange All command on the Window menu to see all of the available windows
at one time. The windows are arranged horizontally, which is helpful if you are working with
two or more documents at the same time.
Arrow Keys
The arrow keys on the keyboard can be used to move the insertion point up and down
line by line and right and left character by character. In a cell, when the last line or character
is reached, the arrow keys will move the insertion point to the next cell.
AutoCorrect
AutoCorrect continuously checks your document for misspelled and unrecognized words
and for grammar errors. Right-click a word with a wavy red or green line beneath it to see a
menu of alternatives.
AutoFit [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szkla.opx.pl
  •